Alweer een maand voorbij

6 maart 2020 - Zomba, Malawi

Alweer een maand in Malawi, tijd voor een nieuwe visum stempel in ons Paspoort. Waar dit in Nederland weken duurde en behoorlijk prijzig was, is dit hier in paar minuutjes gedaan en gratis.
Alleen werd er een klein foutje gemaakt. Er werd een verkeerde datum gezet, geen probleem opnieuw andere stempel en hierop wel de juiste datum.

We worden hier goed verzorgd door de huismoeder. Ze kan goed koken en maakt het lekker. Het locale eten is Sema met bruine bonen en krijgen wij ook met regelmaat te eten. Het is hele dikke maispap waar weinig smaak aan zit. Niet echt ons favoriet maar als je bedenkt dat een groot deel van de mensen dagelijks dit twee keer per dag eten, als er al geld voor eten is, hoor je ons niet klagen. Wij eten het 1 keer per vier dagen dus das te overzien.

Vandaag is er iemand langs geweest van dooing good, de organisatie waarvoor we vrijwilligers werk doen. In mei komt er een schoolklas naar Malawi om hier ook twee weken te werken. Het gebouw waar zij in moeten slapen moest dus gister nog ff gauw schoongemaakt en de tuin gedaan. Zodat het netjes was als de controle kwam. Het was een behoorlijke vieze boel binnen dus lekker met bezem en sop in de weer.

We hebben het super naar ons zin maar aan sommige dingen kunnen we niet goed wennen. Zo lagen we van de week al ff in bed en begon er ineens een zakje te kraken in de rugzak. Ja en dan doen of je niks hoort lukt niet. Dus licht aan en ja hoor een kakkerlak in de tas. En deze vinden we best eng, deze kunnen lopen vliegen en wie weet wat nog meer. Maar goed, doodgemaakt en naar buiten gegooid en toch maar weer gaan slapen. Wat voelen we ons helden dan;)

Maandag gaan we een sportdag doen op de school. Vandaag vast geoefend met de kinderen. Hele simpele dingen als hinkelen, hardlopen en springen als een kikker. Ze vonden het geweldig en deden enthousiast mee.

Tot volgende week weer!

1. Gerda:
    6 maart 2020
    Leuk elke week die update!
  2. José:
    6 maart 2020
    Die sema vond ik ook niet echt lekker, maar ja, het is te eten.
    Morgen weer iets anders toch.
    We zien dat onze blauwe zeilen god gebruikt worden.
    Hebben jullie de scharen, de klei en de verf en de andere creatieve materialen al gebruikt, die we meegebracht hadden?
  3. Lies en Anja:
    7 maart 2020
    Hoi José, we komen meestal 1 keer per week op de school en hebben toen niet gezien dat ze gebruikt werden. Zullen vragen als we er weer zijn.
    Leuk jullie reacties!
  4. Jaap Conijn:
    6 maart 2020
    Veel succes met jullie sportdag! zullen de kinderen vast leuk vinden. Ben benieuwd hoe jullie dat gaan ervaren?
  5. Jacobien:
    6 maart 2020
    Oh kakkerlakken! Daar heb je toch al eens eerder kennis mee gemaakt! Teveel lekkers in DE TAS! 😋
  6. Louis en Plonie:
    7 maart 2020
    Wat een belevenissen! Zou voor mij ook niets zijn, ik deed wel geen oog meer dicht! Fijn weekend en voor morgen een goede zondag!
  7. Angelique Benny teta:
    Oooo mijn favoriete huisdier 🤢
  8. Conny:
    8 maart 2020
    Heel gevarieerd programma hebben je, doen je ook nog iets in de verpleegkundige sfeer? En wel veel armer / primitiever nog dan de projecten in Kenia en de Oeganda zo te horen, geen pannenkoekjes met suiker?, of een stadje met taartjes in de buurt? Als de dooinggooders komen die brengen vast wel iets lekkers mee, lieve groetjes Conny.